I dette forløb får du viden om, hvad flersprogethed betyder for nyankomne elevers identitet og læring. Du møder begrebet translanguaging og får konkrete værktøjer og inspiration til, hvordan du kan inddrage elevernes flersproglige resurser.
Forløbet er udviklet af Helene Thise, Lektor i dansk som andetsprog, Københavns Professionshøjskole.
Klik på fanen “Start kursus” for at komme i gang
Du navigerer inden for hver lektion ved trykke på pilene under materialet, og du går videre ved at trykke på “næste” i bunden af siden, som vist herunder:
Start kursus
- 1 Section
- 9 Lessons
- Lifetime
- Lektioner9
- 2.1Hvor flersproget er du?6 Minutes
- 2.2Øvelse: “N” er forbudt?10 Minutes
- 2.3Translanguaging: interaktiv videolektion10 Minutes
- 2.4Prøv selv kræfter med et nyt sprog (Ukrainsk)7 Minutes
- 2.5– fortsat: prøv selv kræfter med et ny sprog (Ukrainsk)5 Minutes
- 2.6Øvelse: pyramiden3 Minutes
- 2.7Nu skal I…4 Minutes
- 2.8Translanguaging i min egen praksis10 Minutes
- 2.9Professorhjørnet med Anne Holmen7 Minutes