Dagtilbud
![](https://nyankomne.dk/wp-content/uploads/2018/05/hands-people-woman-working.jpg)
Opmærksomheder ved modtagelse af nyankomne børn
Velkommen til dette kursus om modtagelsen af nytilkomne flygtningebørn i dagtilbud. Vi håber, det vil give dig inspiration til at
![](https://nyankomne.dk/wp-content/uploads/2022/06/kelly-sikkema-beg4vkagLzs-unsplash-scaled.jpg)
Samarbejde med nyankomne forældre
Velkommen til forløbet om samarbejde med nyankomne forældre i dagtilbud! Her får du viden om betydningen af at møde forældrene
![](https://nyankomne.dk/wp-content/uploads/2022/06/element5-digital-OyCl7Y4y0Bk-unsplash-scaled.jpg)
Sprogudviklende aktiviteter med legende tilgang
Velkommen til forløbet, der handler om, hvordan du kan komme i gang med at lære småbørn at engagere sig i
Skole
![](https://nyankomne.dk/wp-content/uploads/2022/06/jason-leung-0sBTrm726C8-unsplash-scaled.jpg)
Afdækning og sprogunderstøttende undervisning
Dette forløb er to-delt: I det første forløb får du viden om, hvordan du kan evaluere nyankomne elevers sproglige resurser
![](https://nyankomne.dk/wp-content/uploads/2018/04/pexels-photo-256417.jpeg)
Flere sprog som resurse
I dette forløb får du viden om, hvad flersprogethed betyder for nyankomne elevers identitet og læring. Du møder begrebet translanguaging og
![](https://nyankomne.dk/wp-content/uploads/2022/05/nick-fewings-BAZejJdZ57w-unsplash-scaled.jpg)
Forældresamarbejde i skolen
Forløbet er udviklet af Lene Løkkegaard, Lektor ved act2learn Pædagogik og Læring, UCN Du navigerer inden for hver lektion ved
![](https://nyankomne.dk/wp-content/uploads/2018/04/kid-course-2.jpg)
Forløb 1: Den første tid i modtageklassen: trivsel og relationer
I dette forløb får du viden om: Trivsel og relationer, forældresamarbejde i de første 14 dage Rigtig god fornøjelse! Forløbet
![](https://nyankomne.dk/wp-content/uploads/2022/05/kyle-glenn-nXt5HtLmlgE-unsplash-scaled-e1653980439641.jpg)
Forløb 2: Den første tid i modtageklassen – begynderdidaktik
I denne anden og sidste del af forløbet om modtageklassen vil vi kigge nærmere på undervisningen i Dansk som andetsprog
![](https://nyankomne.dk/wp-content/uploads/2022/06/mq1.jpg)
Læremidler til undervisning af nyankomne elever
I dette forløb får du inspiration til valg og brug af læremidler til basisundervisning i dansk som andetsprog. Forløbet er
![](https://nyankomne.dk/wp-content/uploads/2022/06/agence-olloweb-Z2ImfOCafFk-unsplash-scaled.jpg)
Med flere sprog i fritidstilbud
I dette forløb får du strategier til, hvordan du kan arbejde med sprogindlæring i fritidstilbuddet. Forløbet er udviklet af UCL
![Piger der taler](https://nyankomne.dk/wp-content/uploads/2022/06/people-763156_1920.jpg)
Samtaler i undervisningen
I dette forløb får du viden, om hvordan du kan bruge samtaler som et værktøj til indlæring af dansk som
![](https://nyankomne.dk/wp-content/uploads/2018/05/pexels-photo-716276.jpeg)
Skolen i Ukraine
I dette kursus får du indblik i skolesystemet i Ukraine. Du vil møde tre elever og deres mødre og vil
![](https://nyankomne.dk/wp-content/uploads/2018/04/book-4.jpg)
Udvikling af nyankomnes ordforråd
I dette forløb får du: inspiration til aktivt og målrettet arbejde med ordforråd for nyankomne elever et relevant ordforråd og