Videre til indhold
  • Forside
  • Forløb
  • Links
  • Om
  • Forside
  • Forløb
  • Links
  • Om
  • Home
  • FORLØB
  • Skole og fritidstilbud
  • Forløb 1: Den første tid i modtageklassen: trivsel og relationer

Forløb 1: Den første tid i modtageklassen: trivsel og relationer

Start kursus

  • 1 Section
  • 10 Lessons
  • Lifetime
Expand all sectionsCollapse all sections
  • Lektioner
    10
    • 2.1
      Velkommen
      1 Minutes
    • 2.2
      Aktivitet – reflekter over følgende spørgsmål
      4 Minutes
    • 2.3
      Tryghed og afdækningsmaterialet
      5 Minutes
    • 2.4
      Sådan finder du afdækningen
      5 Minutes
    • 2.5
      Klassen forberedes og startsætninger
      5 Minutes
    • 2.6
      SayHi og klassebuddies
      5 Minutes
    • 2.7
      Tydelig struktur i undervisningen
      2 Minutes
    • 2.8
      Inviter forældrene med i undervisningen og etabler forældrebuddies
      1 Minutes
    • 2.9
      Det vil jeg fokusere på
      5 Minutes
    • 2.10
      Fortsættelse følger
      1 Minutes

Tryghed og afdækningsmaterialet

Hele vejen rundt på emu.dkNår læreren får besked om, at der kommer en ny elev i modtageklassen, er den første og allervigtigste opgave at undersøge, om elevens sproglige og faglige ressourcer er afdækket, og hvad afdækningen fortæller.

 

 

 

Måske er eleven afdækket efter undervisningsmaterialet ´Hele vejen rundt om elevens sprog og ressourcer`, “Vis hvad du kan” eller et helt tredje materiale.

Hvis det er tilfældet, får læreren værdifuld viden om elevens tidligere skoleerfaringer, interesser og forventninger. Denne viden kan bruges som afsæt for undervisningen og læringen i klassen.
Vi ved, at det har stor betydning for den nyankomne elevs sociale og faglige trivsel, at læreren skaber deltagelsesmuligheder fra begyndelsen ved netop at tage udgangspunkt i, hvad eleven kan og ved i forvejen.

Læs mere på “hele vejen rundt på emu.dk”

Aktivitet – reflekter over følgende spørgsmål
Forrige
Sådan finder du afdækningen
Næste

Kontakt os på 
nyankomneinfo@gmail.com

KL tilbyder i samarbejde med landets professionshøjskoler kompetenceudvikling, der skal møde akutte behov i landets kommuner i forhold til dansk som andetsprog og modtagelse af børn og unge, der er flygtet fra krigen i Ukraine. 

Menu

  • Forside
  • Forløb
  • Links
  • Om
  • Forside
  • Forløb
  • Links
  • Om

Partnere

  • Københavns Professionshøjskole
  • Kommunernes Landsforening
  • A.P. Møller Fonden
  • Professionshøjskolen UCN
  • VIA University College
  • UC Syd
  • Professionshøjskolen Absalon
  • UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
  • Københavns Professionshøjskole
  • Kommunernes Landsforening
  • A.P. Møller Fonden
  • Professionshøjskolen UCN
  • VIA University College
  • UC Syd
  • Professionshøjskolen Absalon
  • UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole