I dette forløb får du:
- inspiration til aktivt og målrettet arbejde med ordforråd for nyankomne elever
- et relevant ordforråd og temabaseret ordforråd, som er centralt for elevernes deltagelse den første tid i den danske skole
- ideer til at sikre visualisering, gentagelse, sammenhæng og meningsfulde samtaler, så ordforrådet læres og huskes
Forløbet er udviklet af Charlotte Øhrstrøm ph.d., Skole, Undervisning og Læring, Københavns Professionshøjskole.
Klik på fanen “Start kursus” for at komme i gang
Du navigerer inden for hver lektion ved trykke på pilene under materialet, og du går videre ved at trykke på næste i bunden af siden som vist herunder.
Start kursus
- 1 Section
- 10 Lessons
- Lifetime
Expand all sectionsCollapse all sections
- Ordforrådsarbejde10
- 2.1Øvelse: Introquiz2 Minutes
- 2.2Podcast: hvad ved vi om, hvordan man lærer ord?3 Minutes
- 2.3Øvelse: Vælg de 5 vigtigste sætninger en elev har brug for5 Minutes
- 2.4Video: sådan udvælger du ord5 Minutes
- 2.5Øvelse: lav selv en sproglup5 Minutes
- 2.6Øvelse: prøv selv at kategorisere5 Minutes
- 2.7Video: kategoriser ordene4 Minutes
- 2.8Øvelse: rød, gul, grøn: principper for ordforrådsarbejdet5 Minutes
- 2.9Video: varier dit ordforrådsarbejde1 Minutes
- 2.10Video: sådan er det at undervise en modtagerklasse5 Minutes