Videre til indhold
  • Forside
  • Forløb
  • Links
  • Om
  • Forside
  • Forløb
  • Links
  • Om
  • Home
  • FORLØB
  • Skole og fritidstilbud
  • Samtaler i undervisningen

Samtaler i undervisningen

Start kursus

  • 1 Section
  • 7 Lessons
  • 10 Weeks
Expand all sectionsCollapse all sections
  • Lektioner
    7
    • 2.1
      Hvorfor er samtaler vigtige?
      7 Minutes
    • 2.2
      Tasks
      3 Minutes
    • 2.3
      Dictogloss
      5 Minutes
    • 2.4
      Thinking classrooms – del 1
      3 Minutes
    • 2.5
      Thinking classrooms – del 2
      3 Minutes
    • 2.6
      Opsummering
      2 Minutes
    • 2.7
      Find mere information

Find mere information

Du kan læse mere om thinking classrooms i Viden om Literacy nr 30 – den finder du på Nationalt Videncenter for læsnings hjemmeside. Folkeskolen.dk har også haft en artikel om det. Begge artikler handler om matematik, men pointerne kan sagtens overføres til sprog også. Ligeseom de naturligvis kan bruges i undervisningen af nyankomne i matematik også.

Artikel fra Folkeskolen.dk med Peter Liljedahls teori.

Se en lektion med Peter Liljedahl, hvor han udfolder begrebet “Thinking classroom”

Opsummering
Forrige

Kontakt os på 
nyankomneinfo@gmail.com

KL tilbyder i samarbejde med landets professionshøjskoler kompetenceudvikling, der skal møde akutte behov i landets kommuner i forhold til dansk som andetsprog og modtagelse af børn og unge, der er flygtet fra krigen i Ukraine. 

Menu

  • Forside
  • Forløb
  • Links
  • Om
  • Forside
  • Forløb
  • Links
  • Om

Partnere

  • Københavns Professionshøjskole
  • Kommunernes Landsforening
  • A.P. Møller Fonden
  • Professionshøjskolen UCN
  • VIA University College
  • UC Syd
  • Professionshøjskolen Absalon
  • UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
  • Københavns Professionshøjskole
  • Kommunernes Landsforening
  • A.P. Møller Fonden
  • Professionshøjskolen UCN
  • VIA University College
  • UC Syd
  • Professionshøjskolen Absalon
  • UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole